ایمیل مارکتینگ
در یک کسب و کار آنلاین یا پلتفرم آنلاین که به کمک بیزینس آفلاین یا دیجیتال آمده است، اهمیت ایمیل مارکتینگ معمولا زیاد است، چرا که می تواند ارتباط قوی و موثری با مخطبان هدف، مشتریان و همکاران شما در هر کسب و کاری برقرار نماید. لذا به همین دلیل است که هیچ گاه نباید ایمیل مارکتینگ را در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک برای رشد برند و افزایش فروش و … فراموش نمود. شاید شما مطالب زیادی در مورد ایمیل مارکتینگ در سطح داخلی و خارجی شنیده باشید یا حتی چندین سال در این زمینه تجربه هایی کسب نموده باشید؛ ولی هیچ وقت به انتهای این مسیر نمی رسید چون اولا ایمیل مارکتینگ یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد و منظور تنها استفاده از ابزار ایمیل برای تبلیغات نیست! دوما ایمیل مارکتینگ با پارامتر های زیادی نظیر نرخ تبدیل لینک های ارسالی و … از یک طرف، و از طرف دیگر اعتبار پلتفرم یا آی پی دامنه ارسالی آن می باشد که به آن IP Reputation می گویند و باید در مورد IP pool , Private IP… و همچنین امکان استفاده از SPF , DKIM … و سپس DMARC اختصاصی دامنه اصلی سرور مورد نظر شما نیز تحقیق و بررسی های لازم را در صورت نیاز، در هر پروژه انجام دهید یا آن را از پلتفرم مورد نظر برای افزایش نرخ نشستن-در-اینباکس استفاده نمایید.
سوما دیجیتال مارکتینگ چه برای یک پروژه کاملا اینترنتی و چه به عنوان مکمل برای پروژه های آفلاین یا دیجیتال، یک فرایند سیستماتیک پیچیده است که مرتبا در طی این سال ها در حال تکمیل شدن و ارتقا بوده است در سطح جهانی، و شما نیز می توانید کسب و کار خود را با آن بروز نمایید، مثلا اگر شما دارای یک فروشگاه آنلاین هستید تا چند سال پیش به سادگی امروز، امکان پیگیری و ارسال نوتیفیکیشن به افرادی که سبد خرید خود را رها کرده اند در این پلتفرم ها پیاده سازی نشده بود؛ ولی امروزه در اکثر پلتفرم های ایمیل مارکتینگ خوب این قابلیت وجود دارد. چهارم اینکه، در هر کشوری و هر بازاری، نحواه عملکرد شما باید متناسب با آن جامعه آماری و شرایط خاص آن منطقه باشد و نمی توان کلی گویی کرد که فلان پلتفرم ایمیل مارکتینگ بهترین است یا فلان استراتژی با فلان چارچوب بالاترین نرخ تبدیل را برای اهداف و استراتژی های شما نتیجه خواهد داد!
این را نیز بدانید که هر پلتفرم و سیستمی مزایای خاص خود را دارد که همه آن ها در یک پلتفرم ایمیل مارکتینگ وجود ندارد، چرا که ما از بهترین پلتفرم های دنیا از سال 2011 استفاده کرده ایم و این را با اطمینان می گوییم که هر یک مزیت های ویژه ای نسبت به سایر پلتفرم ها دارند! ما در آلمان از 2 پلتفرم بسیار معروف و محبوب برای مقاصد بین المللی استفاده می کردیم، ولی در ایران الان همزمان از 4 پلتفرم دیگر با صورت موازی استفاده می نماییم که البته دارای استراتژی های بسیار پیچیده و هوشمندی هستیم که باعث همپوشانی و ریتارگتینگ برخی مخاطبین و مشتریان خاص ما نیز می گردد… بنابراین انتخاب پلتفرم و سیستم بهینه برای کسب و کار شما، و همچنین استراتژی های اصولی و موثر در ایمیل مارکتینگ برای بهبود KPI های شما در دیجیتال مارکتینگ (افزایش فروش، بهبود بازایابی، برندیگ موثرتر، جذب مجدد مشتریان قبلی، افزایش بازدید و رنکینگ الکسا و …) با مناسب ترین هزینه (یا حتی به صورت کاملا رایگان!) و با در نظر گرفتن قوانین جدید نظیر GDPR… بستگی به هر پروژه ای با امکانات و نیاز های آن دارد که ما می توانیم در این زمینه ها به شما کمک نماییم.
لذا اگر تمایل دارید تا ما برای کسب و کار شما، بر روی پلتفرم موجود و یا برای شروع یک سیستم کاملا جدید، به شما در زمینه ایمیل مارکتینگ مشاوره دهیم، و یا آن را برای شما طراحی، پیاده سازی و مدیریت نماییم، همین امروز با ما تماس حاصل نمایید: 2018marketing.ir/contact-us
با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت برای شما،
کالیفرنیوم اس ام پی