MCI

خدمات ارزش افزوده اپراتور همراه اول

خدمات ارزش افزوده اپراتور همراه اول

VAS Services of MCI in Iran

 

در زمینه VAS اپراتوری بر روی بستر همراه اول (MCI)، ما به عنوان یک مشاور می توانیم به سرویس مورد نظر شما جهت استفاده از خدمات ارزش افزوده همراه اول و اول مارکت (http://avvalmarket.ir) کمک نماییم که البته تصمیم نهایی با MCI می باشد. بعد از review و انجام اصلاحات لازم بر روی نسخه اپراتوری همراه اول، ابتدا باید این سرویس در اپراتور تعریف شود و بعد ServiceID, ServiceName و سر شماره (ShortCode) آن گرفته شود و سپس می بایستی که API و یا SDK های همراه اول و اول مارکت در آن پیاده سازی گردد و بعد از مراحل تست Revenue Assurance) RA) و تاییدیه آن، هماهنگی های لازم برای اپلیکیشن جهت Commercialized Launch سرویس بر روی VAS اپراتوری به صورت Bulk SMS , … انجام خواهد شد و امکان قراردادن APK بر روی اول مارکت به شکل ورژن اپراتوری نیز می تواند فراهم شود.

خدمات ارزش افزوده اپراتور همراه اول

 

سود اصلی در این فرآیند در گرفتن سرشماره همراه اول به عنوان یک محتوای غنی در بستر خدمات ارزش افزوده MCI می باشد که می توان آن را به صورت پیامک انبوه و یا حتی در شبکه های اجتماعی و تلویزیون نیز تبلیغ و درآمدزایی نمود. در این حالت اپراتور بر اساس پروپوزال های ارائه شده در مورد اپلیکیشن و تصمیم نهایی خود بر اساس پتانسیل اقتصادی چنین پروژه هایی، میزان Bulk ارسالی خود را برای ارسال پیامک انبوه تعیین می نماید؛ مثلا ابتدا 1.300.000 SMS ارسال خواهد کرد و سپس در صورت بازخورد مناسب آنرا افزایش و مثلا 50 میلیون بالک برای تبلیغ سرشماره آن که هدفش عضویت روزانه 300 یا 400 تومان می باشد را ارسال خواهد نمود، البته اگر بتوانید اپراتور را قانع کنید که سرویس پر سودی خواهد بود این کار را رایگان انجام می دهد، در غیر این صورت باید برای تبلیغات هزینه کنید. بنابراین بهتر است که اول سعی کنید تا می توانید بالک رایگان بگیرید و بعد سراغ تبلیغات پر هزینه بروید. به عنوان مثال ابتدا به 5.000.000 نفر کاربر همراه اول اپلیکیشن شما را جهت نصب از طریق لینک داخل اس ام اس یا WAP-Push ارسال می نماید و در صورتی که حداقل نرخ تبدیل مثلا 0.5% باشد آنرا ادامه خواهد داد و می تواند به تمامی کاربران همراه اول که Smart Phone دارند ارسال نماید. در صورت دانلود اپلیکیشن توسط کاربر از این طریق حدود (60 % + 10% برای اگریگیتور) سود هر تراکنش را در حالت تایپ-4 اپراتور می تواند به شما داده شود که سود بسیار خوبی می تواند باشد، که البته در تایپ-2 حدود 30 % می باشد؛ و در صورتی که قبلا اپلیکیشن دانلود شده باشد حداکثر 30 % به ما داده می شود. ارسال بالک سرویسها می تواند از سه شنبه هر هفته آغاز و تا دوشنبه هفته بعد از آن ادامه یابد که مستلزم کسب مجوز ها، تاییدیه ارسال و انجام هماهنگی ها ( برای بارگذاری جهت ارسال…) با اپراتور، یک هفته قبل از آغاز آن کمپین می باشد و در نهایت با توجه به پتانسیل اقتصادی/فرهنگی اپلیکیشن، به میزان صلاحدید اپراتور می تواند تعداد (منظور از تعداد، تعداد مشترکی است که پیام برای آنها ارسال میشود و نه تعداد پارت مسیج ارسالی. همچنین تعداد مشترکی که پیام برای آنها ارسال میشود با تعداد مشترکی که پیام به آنها دلیور میشود متفاوت است. در صورتی که بنا به دلایلی چون دلایل فنی، در کمپین نباید برای بیش از تعداد خاصی مشترک ارسال گردد، حد روزانه تعداد ارسال / مشترک باید به طور واضح ذکر گردد.) معینی Bulk SMS ارسال گردد. جهت ارسال کمپین های پیامکی، شرکت ارائه دهنده سرویس/اگریگیتور باید نام سرویس، تاییدیه تست RA و نوع سرویس (IVR/2G/3G…) را در یکی از طبقه بندی های ذیل به اپراتور ارائه نمایید تا فرآیند و هماهنگی های لازم برای سرویس شما انجام گردد:

1- WAP-Push (Type 1 & 3)
2- Application/Website (Type 2 & 4)
3- Interactive Voice Response (IVR)
4- Message (SMS Text)
5- Fan-Based Support
6- Charity
7- Telegram Bot

VAS Services of MCI in Iran

 

جهت ارسال پیامک های انبوه خدمات ارزش افزوده، بهتر است که ابتدا متن پیامک را در خارج از این پروسه، جهت تعیین میزان محبوبیت و نرخ تبدیل آن، با انجام A/B Split Test بیازماییم تا به بهترین محتوا و متن ممکن برای Bulk SMS در جامعه هدف مورد نظر دست یابیم، و بعد پیامک انبوه را از طریق ارائه دهنده سرویس یا اگریگیتور اپراتور ارسال نمایید (از طریق اس دی پی Service Delivery Platform). در حالت SMS Subscription می بایست متن “دعوت به سرویس” برای مردم ارسال گردد (از سرشماره 3071191XX)، سپس در صورت Subscribe کردن شخص، پیامک “خوش آمد گویی” پس از عضویت مشترک ارسال می گردد که باید حاوی متن کامل باشد: ” مشترک گرامی به سرویس …. خوش آمدید، هزینه سرویس روزانه <<فرکانس شارژینگ>> 300 تومان می باشد (مثلا… شاید 400 یا 500 تومان)، در صورت تمایل به عضویت مجددا عدد 1 رو بفرست به 3071191، جهت غیر فعال سازی off را به 3071191 ارسال نمایید. << فرایند اخذ جوایز عضویت/دعوت از دوستان/غیره باید شفاف و کامل قید شود و سرشماره های که ارسال بالک و دریافت MO مشترک از طریق آن انجام میگردد ذکر شود >>…”
اشتراک افراد در این سرویس ها در حال حاضر معمولا یا Daily می باشد یا In-App Purchase . بنابر این اگر شخص تمایل به عضویت در سرویس اشتراک روزانه داشته باشد، باید مثلا عدد 1 را به 3071191 ارسال نماید و 2 بار آنرا تایید (Confirm) نماید. اگر فردی تمایل به خرید آیتم های داخل اپلیکیشن در حالت پرداخت درون-برنامه ای را داشته باشد باید عددی را به همان سرشماره ارسال و کد 4 رقمی دریافتی که برای شخص بصورت امن از سرشماره سامانه اپراتوری ارسال می شود را داخل اپلیکیشن وارد نماید (یا خود برنامه آن 4 رقم کد را از SMS گوشی آن شخص بخواند و وارد اپلیکیشن نماید).

MO: پیام از کاربر به سامانه اپراتوری

MT: پیام از سامانه اپراتوری به کاربر

 

SMS MO MT

 

در صورتی که کمپین‌های دیگری غیر از کمپین‌های اجرا شده توسط اپراتور، برای محصول در حال اجرا است، مشخصات کانال‌های تبلیغ و کمپین در حال اجرا ذکر شود. فقط کمپین‌هایی ذکر شود که در هفته مورد نظر ارسال بالک، جهت اجرا برنامه ریزی شده است و نیازی به ذکر برنامه‌های گذشته یا آتی نیست. نحوه کار کمپین غیراپراتوری طراحی شده، هدف کمپین، جوایز کمپین، تخمین هزینه کمپین، پیش بینی نتیجه کمپین، شرایط خاص کمپین در صورت وجود، و موارد دیگر در خصوص کمپین غیراپراتوری طراحی شده به صورت خلاصه ذکر شود. سعی شود شرح کمپین تا جایی که ممکن است خلاصه گردد. فعالیت در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خدمات و سایر اهداف بازاریابی بلامانع است، اما تبلیغات و راه اندازی سرویس ها در شبکه های اجتماعی بدون هماهنگی ممنوع بوده و لازم است در این خصوص قبل از شروع فعالیت، اطلاع رسانی و تاییدیه های لازم اخذ شود.

mobile VAS services

 

در شرایطی که Service Provider های خوب با CP (تامین کننده یا مالک محتوا =Content Provider/Owner ) قرارداد داشته باشند معمولا نیمی از این سود به شما (CP/CO) خواهد رسید. این را نیز در نظر داشته باشید در صورتیکه SP با شما توافق نماید که سرمایه گذاری و تبلیغات بر عهده وی قرار گیرد و شما نیازمند سرمایه ای جهت اینگونه فرآیند ها نمی باشید (که معمولا نیز در آفر های خوب به همین روال می باشد)؛ و در نهایت با توجه به اینکه معمولا سرمایه گذاری جهت تبلیغات بر عهده شرکت ارائه دهنده سرویس است، و CP سود بیشتری بدست می آورد چراکه اس.پی موظف هستی از میزان سودی که قرار است در طی چند ماه آینده بدست می آورد، از هم اکنون صرف تبلیغات و مارکتینگ دیجیتال و آفلاین پروژه نیز بنماید.

 

برای مثال:
شرکت ارائه دهنده سرویس یا اگریگتور برای گرفتن 200.000 مشترک روزانه تنها در VAS همراه اول برای اپلیکیشن نسخه خوب شما، می تواند حدود 1800 تومان برای هر Subscriber هزینه نماید. بنابراین باید حدود 1800 * 200.000 = 360.000.000 تومان هزینه کند. حال فرض کنیم که این پروژه طبق برآورد قبلی شرکت حدود 10 برابر سوددهی بتواند در طی 12 ماه ایجاد نماید، یعنی 3.600.000.000 تومان سودی که از اپراتور MCI دریافت شود (بدین معنی که سود پروژه مثلا حدود 5.142.857.000 تومان بوده که در تایپ-4 و در حالت دانلود از طریق لینک شما، حدود 70 % آن به شما رسیده است… اگرچه ابتدا 10 % آن را Aggregator به عنوان سهم خود بر می دارد و 60 % باقی مانده را به شما می دهد… همچنین به خاطر برندینگ ممکن است اپراتور از یک سرویس تنها حدود 50 % به شما بدهد لذا بهتر است که با یک اسم جدید وارد اپراتور جهت تبلیغات مربوط به آن گردد، البته بستگی دارد که برند شما چقدر برایتان مهم باشد… ). سپس از 60% دریافتی از MCI که برابر 3.085.714.000 تومان، نیمی از آن معادل 1.542.857.000 تومان نصیب اپلیکیشن نسخه خوب شما (برای صاحب اپلیکیشن) و 1.542.857.000 تومان نیز نصیب ارائه دهنده سرویس خواهد شد (که البته این مسئله توافقی است و بستگی به انتظارات دارد… ). البته ارائه دهنده سرویس در طی این مدت 360 میلیون تومان هزینه صرف تبلیغات و مارکتینگ نموده، لذا شرکت ارائه دهنده سرویس 1.182.857.000 تومان در طی یک سال سود خالص دریافت خواهد نمود. بنابراین ارائه دهنده سرویس عملا سودی بیش از 50 % به CP/CO های خود می تواند تقدیم نماید که این نیز یکی دیگر از نقاط قوت و تمایز ارائه دهنده سرویس خوب نسبت به سایرین می تواند می باشد.

 

make money with mobile app

 

استراتژی های مختلفی را جهت پذیرفته شدن و پیشرفت با حداکثر پتانسیل اپلیکیشن خوب شما وجود دارید که ما می توانیم به شما مشاوره دهیم، از جمله اینکه، یا پرداخت در داخل اپلیکیشن در ورژن اپراتوری صورت نگیرد (کلیه فایل های صوتی/تصویری و … تولید خود اپ می تواند به صورت باز (دسترسی کامل به صورت رایگان) ارائه گردد و کل اپلیکیشن به صورت Daily باشد…) و یا اینکه به صورت پرداخت درون-برنامه ای یا Dynamic Charging کتاب ها یا فایل های تصویری و صوتی جداگانه با قیمت های کم و مناسب به فروش برسد و استفاده از امکانات این قسمت از اپلیکیشن شما برای مردم، به طور واضح برای اپراتور تعیین و مشخص گردد (که برای In-App Purchase یا حالت Subscription کجاها در سایت یا ورژن دیگر اپلیکیشن شما به صورت Premium/Free می باشد…)؛ و Content/Media در منو هایی دیگر از اپلیکیشن شما در مورد اشتراک کاربر به صورت Premium تعیین گردد که ترجیحا مرتبا روزانه Update گردد و محتوای بروز به آن اضافه گردد و به اپراتور گفته شود که مثلا بابت همین قسمت های Premium می توان کاربران را با اشتراک روزانه حدود 300 یا 400 یا 500 تومان عضو این سرویس نمود. اگرچه فعلا اپلیکیشن های اول-مارکت حالت اشتراکی ندارند و تنها In-App Purchase و یا (One-Time Payment (OTP می توانند باشند.

 

MCI avval market

خدمات ارزش افزوده اول مارکت

 

خدمات ارزش افزوده موبایل - پرداخت درون برنامه ای

خدمات ارزش افزوده موبایل – پرداخت درون برنامه ای

 

 

*** لطفا در صورت تمایل به اشتراک گذاری یا استفاده از این مقاله نام سایت ما یا مرکز تجارت دیجیتال را به عنوان مرجع مقاله ذکر نمایید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره نیز با ما تماس حاصل نمایید.

 




پاسخ دهید